OIR PECU București–Ilfov a găzduit, în data de 10 noiembrie 2025, o întâlnire dedicată studenților aflați în perioada de practică în cadrul instituției. Activitatea a avut ca scop dezvoltarea competențelor tinerilor în domeniul managementului proiectelor europene și al politicilor publice, printr-un dialog direct cu echipele de implementare ale proiectelor MICROFUTURE și QUEEN, finanțate prin programul Interreg Europe.
Un exercițiu practic de învățare
Echipa OIR PECU BI le-a prezentat studenților cele două proiecte europene aflate în implementare: MICROFUTURE – Future Proof Microfinance for Social Inclusion, unde instituția are rol de lider de parteneriat, și QUEEN – Quality Apprenticeships for Evolving Labour Needs, unde OIR PECU BI este partener.
MICROFUTURE – microfinanțare sustenabilă pentru incluziune socială
În cadrul sesiunii dedicate proiectului MICROFUTURE – Future Proof Microfinance for Social Inclusion, echipa de proiect a oferit o prezentare completă a obiectivelor și rezultatelor proiectului.
Au fost explicate etapele implementării, structura parteneriatului internațional și modul în care România, prin OIR PECU BI, contribuie la îmbunătățirea politicilor publice privind microfinanțarea și economia socială.
De asemenea, a fost subliniat rolul comunicării strategice în consolidarea comunității MICROFUTURE, accentuând ideea de „a fi cu un pas înainte” în perioada de monitorizare și sustenabilitate post-implementare, care va începe în 2026.
QUEEN – ucenicii de calitate pentru o piață a muncii în schimbare
A doua parte a întâlnirii a fost dedicată proiectului QUEEN – Quality Apprenticeships for Evolving Labour Needs, care a oferit stagiarilor o perspectivă asupra modului în care proiectul urmărește îmbunătățirea politicilor publice privind ucenicia de calitate, în concordanță cu Cadrul European pentru Ucenicii de Calitate (EFQEA) și Recomandarea ILO nr. 208/2015.
De asemenea, s-a discutat despre rolul autorităților regionale în promovarea uceniciilor de calitate, despre importanța dialogului social și despre implicarea partenerilor economici în formarea profesională a tinerilor.
Dialog deschis și teme de reflecție pentru studenți
În cadrul discuțiilor, studenții au adresat întrebări legate de diferențele dintre rolul de lider și partener într-un proiect Interreg, despre procesul de monitorizare a indicatorilor (KPI) după finalizarea implementării și despre modul în care rezultatele proiectelor se traduc în politici publice reale.
Tonul întâlnirii a fost interactiv și colaborativ, încurajând gândirea critică și creativă.
La final, stagiarii au primit materiale informative dedicate, precum și teme de reflecție:
- pentru MICROFUTURE – propuneri privind mecanisme de comunicare sustenabilă și idei despre perioada de sustenabilitate a proiectului;
- pentru QUEEN – o mini-analiză privind provocările și oportunitățile uceniciei în România, cu accent pe consultarea părților interesate.
Formare prin practică și cooperare
Prin această activitate, OIR PECU BI confirmă angajamentul său de a sprijini formarea noii generații de specialiști în domeniul fondurilor europene și al dezvoltării regionale.
Întâlnirea a oferit stagiarilor o experiență practică de învățare aplicată, aducându-i mai aproape de misiunea instituției: aceea de a transforma cooperarea europeană în rezultate concrete pentru comunitate.
OIR PECU BI investește în formarea noii generații de profesioniști europeni – prin cunoaștere, cooperare și practică aplicată.
